page view image

Friform Kirkenes presenterer: Flukten

Det som startet som en jam mellom venner har blitt til en av Norges favoritt jazzgrupper!

Informasjon
event image

Flukten har siden bandets start rukket å spille 30 konserter i og utenfor Norge, og for debutalbumet “Velkommen håp” fra 2021-vant de spellemannspris i jazzklassen.

I mai i 2024 slapp de sitt høyt forventede selvtitulerte andrealbum “Flukten”. På denne nye platen har Flukten sitt samspill ifølge Dagbladet “(...) blitt sterkere og tettere siden start”og “Fluktens verden (...) er fylt av glede og eventyrlyst på vegne av samspillet.

Friform Kirkenes er glade for at Nordnorsk Jazzsenter nå sender denne supergruppen ut på Nord-norgesturne!

På denne runden vil stjernesaksofonist Harald Lassen være med på laget som vikar for Hanna Paulsberg. Harald Lassen har lenge vært en av Norges ledende unge saksofonister som tidlig gjorde samarbeider med legender som Jon Christensen og Arild Andersen.

Velkommen til en kjempekveld på Ofelas Arena onsdag 30. oktober!

CC: 200/250,- (medlem/ikke medlem)